Dodger Stadyumu gondolu yaklaşırken tüm taraflar sahaya çıkıyor

Uzaylı

New member
Fernando Valenzuela 34 yıldır Dodgers adına sahaya çıkmadı ama şehrimizde onu izleyemeyecek kadar genç taraftarlar arasında bile sevilmeye devam ediyor. Dodgers yakın zamanda topluluk kervanını Homeboy Industries'e getirdiğinde, her yaştan yüzlerce hayran Valenzuela ile fotoğraf çektirmek için mutlu bir şekilde sıraya girdi.

Ancak bir o kadar da hayran, kendisini “dünyanın en büyük çete rehabilitasyonu ve yeniden katılım programı” olarak nitelendiren Homeboy Industries'in ünlü kurucusu Peder Greg Boyle ile fotoğraf çektirmek için sıraya girdi. Homeboy, her yıl hapishanelerden ve çetelerden ayrılan binlerce kişiye iş, eğitim ve düzinelerce terapist, öğretmen ve dövme silme uzmanına erişim de dahil olmak üzere sosyal hizmetler sunuyor.

Büyük vizyonu, geçici ve uygun fiyatlı konutların yanı sıra iş eğitimi, akıl sağlığı danışmanlığı ve madde bağımlılığı tedavisi için yeni alanlar sağlayacak olan Umut Köyü'nü içeriyor. Köy için öngörülen alan, Union İstasyonu'ndan Dodger Stadyumu'na kadar önerilen gondolu destekleyen kulelerden birinin altında yer alıyor.

2020'de Boyle ve California Endowment genel müdürü Robert Ross, Metro'ya ve şehre ortak bir mektup imzalayarak gondola karşı çıktı ve onu “özel girişimin yararına bir turistik cazibe merkezi” olarak nitelendirdi.

İlk kez Dodgers'ın eski sahibi Frank McCourt tarafından altı yıl önce kurulan gondolun ilk halk oylamasının Çarşamba günü yapılması planlanıyor.

Bir Metro komitesi, projeyi Metro'nun yönetim kuruluna iletmek üzere personel önerisini değerlendirecek. Proje, 500 milyon dolara kadar beklenen inşaat maliyeti ve 2028'de açılması öngörülen gondolun, stadyuma sık sık tıkanan yaklaşımda trafik sıkışıklığını ve kirliliği azaltırken taraftarlara ücretsiz yolculuk sunması cazibesiyle birlikte geliyor.

Çarşamba günü verilecek bir evet oyu, Metro yönetim kurulunun gelecek hafta çevresel etki raporunu kutsamasına zemin hazırlayabilir; bu, çeşitli kamu kurumlarından alınacak bir dizi gerekli onayın ilki olabilir.

Metro yönetim kurulu da geçen ay oy kullanabilirdi ki bu da bir Metro yetkilisinin Aralık ayında halka açık bir toplantıda gerçekleşeceğini öne sürdü. Ancak taraftarlar, oyları olmadığı sürece oylamayı zorlamak istemiyorlar ve oylar geçen ay güvence altına alınmamıştı.

Bu ay?

Los Angeles Belediye Başkanı Karen Bass yönetim kuruluna başkanlık ediyor ve diğer 12 oy kullanma hakkına sahip üyeden üçünü o ataıyor. Bass nasıl oy vereceğini söylemedi. Meslektaşım Rachel Uranga, belediye başkanı basın sözcüsü Clara Karger'e Bass'ın gondolda hangi pozisyonu aldığını sorduğunda Karger bilmediğini söyledi ve Bass'ın fırtına dalgalarının etkileriyle uğraşmakla meşgul olduğunu söyledi.

Bölgesi Dodger Stadyumu ve çevre mahalleleri kapsayan ve aynı zamanda Metro yönetim kurulunda da yer alan Los Angeles İlçe Amiri Hilda Solis, Uranga'dan gelen röportaj talebini reddetti. Bunun yerine bir sözcü, Solis'in 77 kelimelik, tamamen tarafsız bir beyanını sundu.

Gondol hakkında çok fazla şey söyleyen tek politikacı, bölgesi Dodger Stadyumu alanını da içeren Belediye Meclis Üyesi Eunisses Hernandez'dir. Hernandez Metro yönetim kurulunda yer almıyor.

Metro yönetim kurulu çevresel etki raporunu onaylarsa belediye meclisinin söz hakkı olacak, ancak Hernandez bir hareket sundu Bu, şehir, gondol ile Dodger Stadyumu'na ulaşımı iyileştirmenin alternatif yollarını karşılaştıran kendi çalışmasını tamamlayana kadar konseyin projeyi değerlendirmesini engelleyecek; Union İstasyonu'ndan genişletilmiş otobüs servisi ve Washington'da başarılı bir şekilde yürütülen bölgesel park et-devam et hizmeti de dahil. Hollywood Kasesi.

Hernandez bana ayrıca gondolun inşası ve işletilmesinin özel olarak finanse edileceğine dair garantiler (sadece vaatler değil) görmek istediğini, böylece vergi mükelleflerinin projenin bir kısmı için bile zor durumda kalmayacağını söyledi.



Eski Dodgers sahibi Frank McCourt, 14 Kasım 2023'te Portekiz'in Lizbon kentinde gösteriliyor.

(Lukas Schulze / Getty Images aracılığıyla spor dosyası)



Buna ek olarak, gondol savunucuları bir toplu taşıma projesi sunduklarını ve başka bir şey yapmadıklarını söylese de Hernandez, savunucuların McCourt'un ortak sahibi olduğu Dodger Stadyumu otoparkının nihai gelişimiyle ilgili her türlü vizyon konusunda ön planda olmalarını istediğini söyledi.

Hernandez, “Şehrin bu bölümünde çok uzun süredir pek çok ses duyulmamış ve korunmadan bırakılmıştı” dedi. “Bu projeyi toplumun pahasına bir kişiye fayda sağlamak ve bir kişiyi zenginleştirmek için ilerletmiyoruz.”

McCourt'u mu kastediyor?

“Evet” dedi.

Müttefikleri size ulaştı mı?

“Evet” dedi. “Tüm güçleriyle.”

Toplumun desteğini yönlendirmek için çalışan gondol yanlısı ve gondol karşıtı güçlerle Peder Boyle, sizin tarafınızda olması gereken iyi bir adam olurdu. Boyle bana yakın zamanda McCourt'la buluştuğunu söyledi.

Dört yıl önce gondol karşıtı yazılar yazan ve genel müdürü geçen yıl Metro'ya yazdığı bir mektupta ciddi endişelerini dile getiren Boyle, şimdi “tarafsız” olduğunu söylüyor. Kendisi, gondolun önerilen Umut Köyü'ne engel olacağı yönündeki endişelerinin bir süredir giderildiğini söyledi.

Peki neden McCourt'la toplantılar?

Boyle, “Gondol konusunu tartışmadık” dedi. “Bu Umut Köyü için bir kampanya başlatmaya çalışıyoruz, bu nedenle birçok insanın bize yardımcı olmasını istiyoruz.”

McCourt, Boyle'un gondol konusundaki muhalefetini geri çekmesi karşılığında yardım etmeyi teklif etti mi?

“Neyse ki” dedi Boyle, “bu onunla yaptığım dört konuşmada hiç gündeme gelmedi.”

McCourt'un sözcüsü Brin Frazier, McCourt'un gondol projesi hakkında kimlerle veya en azından kaç kişiyle konuştuğunu soran mesaja yanıt vermedi.

Çeşitli devlet kurumları gondol için oy alırken Boyle bu seferkinin dışında kalacağını söyledi.

“Umudum, seçilmiş yetkililerin işlerini ve gerekli özeni göstermeleri ve sorunları varsa bunları ele almalarıdır” dedi. “Bu onlara bağlı.

“Bu bizim savaşacağımız bir savaş değil.”