Dodgers 'Japonya mavisini boyama' görevlerini nasıl başardı?

Uzaylı

New member
Tokyo – Andrew Friedman yeteneği, kalabalığı ve belki de en önemlisi şapkaları hatırlıyor.

Şubat 2023'te, bugüne kadar en çok beklenen dünya beyzbol klasiğine öncülük eden Dodgers Beyzbol Operasyonları Başkanı, ülkenin Samuray Japonya milli takımına yüz yüze bakmak için Japonya'ya bir gezi takım izcilere ve yöneticilere eşlik etti.

Yıllardır Dodgers, ülkeden çıkan gelişen yetenekleri izliyorlardı ve potansiyel büyük lig yıldızlarının bir boru hattının zengin beyzbol kültüründe yetiştirildiğini kabul ediyordu.

Miyazaki'deki Hinata Sun Marine Stadyumu'na otururken, boğa güreşçileri ve vuruş uygulamalarından başka bir şey gözlemlemezken, Friedman olay yerine çarptı.

Sahada sürahilerin höyüğü dört kişilik gruplar halinde almasını izledi, her biri görünüşte yüksek hızlı fastballs ve göz kamaştırıcı kırılma sahalarını çarpıcı derecede tutarlı bir kolaylıkla pompaladı.

Standlarda Friedman, egzersize akın eden yaklaşık 20.000 seyirci tarafından vuruldu ve “beyzbol hakkında ne kadar tutkulu olduklarını” açık bir şekilde hatırlattı.

Friedman koltukları tararken başka bir gözlem yaptı: Birçok taraftar MLB kulüplerinin şapkası taktı.

“Bir padre şapkası, bir Yankees şapkası, bir Red Sox şapkası, bir Cubs şapkası, bir Rangers şapkası, Dodgers şapkası görürdün” diye hatırladı bu bahar. “Ve inanılmaz bir potansiyel fırsat hakkında düşünmemizi sağladı.”

Ya Friedman ve diğer yöneticiler merak ettiler, Dodgers en iyi Japon yeteneklerinde piyasayı köşeye sıkıştırabilirdi? Ya kendilerini Japonya'nın en popüler MLB takımı yapmışlarsa?

Dodgers zaten Shohei Ohtani'nin yaklaşan özgür ajansına nasıl yaklaşılacağını düşünüyordu. Uzun zamandır Yoshinobu Yamamoto ve Roki Sasaki'yi izliyorlardı ve MLB takımlarının imzalaması için gönderildikten sonra her sürahiyi takip etmeye hazırlanıyorlardı.

Şimdi, Friedman'ın “rüya senaryosu” olarak adlandırdığı vizyonları vardı.

Üçünü de imzalayın. Ve bu süreçte etkili bir şekilde “Japonya mavisini boyayın”.



Hayranlar, Dodgers'ın Cuma günü çalışmasını izlemek için geldiklerinde Tokyo Dome'un giriş plazasında fotoğraflar için duruyorlar.

(Robert Gauthier / Haberler)



Dodgers oyuncusu personel başkan yardımcısı olarak denizaşırı keşiflerinde merkezi bir figür olan Galen Carr, “Bu, hayal ettiğimiz, hayal ettiğimiz ve umduğumuz bir şeydi” dedi.

İki yıl sonra bu büyük planlar bir gerçeklik haline geldi. Ohtani, Yamamoto ve Sasaki Dodgers – ikincisini eski çiftin geçen yıl Dünya Serisini kazanmasına yardımcı olduktan sonra ekledi. Ve bir zamanlar bölünmüş bir Japon hayran kitlesi, geçen hafta Tokyo'ya, ev sahibi takımlarmış gibi sezon açılış serileri için Tokyo'ya gelen Dodgers'a olan ilgisi etrafında birleşti.

Friedman, “2022'de bir Dodger şapkası bulmak o kadar kolay değildi, ama daha fazlası çünkü ciltte stokta değillerdi” dedi.

Ancak geçen yıl şöyle dedi: “O kadar çok stokta değildiler – çünkü satış yapmaya devam ettiler.”

Dodgers Ohtani veya diğer mevcut yıldızlarından çok önce, Japonya'nın beyzbol kültüründe popülerlik kazanmaya başladılar.

1995 yılında Hideo Nomo'nun kalıcı olarak Major League Baseball'a taşınan ilk Japon yıldızı olduğu zaman başladı. Bu kariyer tartışmalarda başladı, sürahi Dodgers ile imzalamak için Japon ekibiyle bir sözleşme boşluğundan yararlanmak zorunda kaldı. Ancak başkalarının ayak izlerini takip etmesi için kapıyı açtı. Ve daha fazla oyuncu, özellikle Hiroki Kuroda, Kenta Maeda ve Yu Darvish gibi – Chavez Ravine'de bir ev yaptı.

“Bu özel organizasyon için Asya'da tarihi ve doğal bir çekicilik var,” dedi Carr, Dodgers'ın Güney Kore'deki sürahi Chan Ho Park ve Hyun-Jin Ryu ile bağlantılarını da not eder. “Bence birçoğumuz bunu canlandırmaya çalışmak konusunda güçlü bir şekilde hissettik; Bu marka, Dodgers için bu heyecan. ”

Böylece, son birkaç yılda, ekip Pasifik Kıyıları'ndaki keşiflerine gittikçe daha fazla kaynak ayırmaya başladı. Ve bu noktada, Yamamoto (Japonya'nın Nippon Profesyonel Beyzbol Ligi'nde üç kez en değerli bir oyuncu) ve Sasaki (liseden bu yana 100 mil / saat atan uzun zamandır keşif sevgilisi) zaten en iyi hedeflerinden ikisi olarak ortaya çıkıyordu-Ohtani'nin MLB'de yaklaşan özgür ajansı ile çakıştı.

“Bizim için,” dedi Friedman, “büyük bir galibiyet iki tane almak olurdu.”

Ancak Japonya mavisini boyama arayışında, üçünü de iniş umudunu ortaya koydular.

Çoğu Japon oyuncusunda olduğu gibi, Yamamoto ve Sasaki'yi izlemek nüanslı bir süreçti. MLB yetkilileri, Japon kulüpleriyle hala sözleşme yaptıkları için neredeyse hiçbir doğrudan erişim almadı. Dolayısıyla, Carr, Asya Pasifik İzcilik Direktörü Jon Deeble ve Uluslararası İzcilik Departmanındaki diğerleri gibi Dodgers yetkilileri onları görmek için gezilere çıktığında – Carr son iki yılda yaklaşık 20 kez Japonya'ya gittiğini tahmin ediyorlar – iki ana amaca odaklandılar.

Bir: Her iki gözüyle (oyunlar, uygulamalar ve takım egzersizleri izleyerek) ve kulaklarla (oyuncuya veya takıma bağlı kaynaklardan daha fazla kişisel külçe toplayarak) bilgi toplamak.

“Bu, burada yaşadığımız şeye çok benziyor [with domestic draft prospects]”Diye belirtti Carr.

İki: Basitçe görülmek ve “çaba harcadığınızı bildirmek” için mevcut olmak.

“Olduğu gibi, oraya gittiğinizde bir tür öne çıkıyorsunuz,” dedi Carr. “Bu oyuncular, haklı olarak bize erişilemez. Ve iyi bir nedenden dolayı. Başkasının takımındaylar. Ancak stadyum izlerken, Amerika'dan yolculuk yapan biri olarak, bu genellikle oradaki medyaya biraz dikkat çekiyor. ”

“Biraz utanç verici,” diye ekledi Carr gülerek. “Orada olsam bile, tüm bu resimler var. Ama bunun bir tür izlenim bıraktığını biliyorsun. ”


Neredeyse bir şehir bloğunu kapsayan elektronik bir billboard, Tokyo Dome yakınında Shohei Ohtani'nin oynadığı reklamlara sahiptir.


Neredeyse bir şehir bloğunu kapsayan elektronik bir billboard, Tokyo Dome yakınlarındaki Shohei Ohtani'nin oynadığı reklamlara sahiptir – Ohtani ve Dodgers'ın Japonya'da ne kadar fiili bir ev sahibi takımdan bir şey haline geldiğinin bir işareti.

(Robert Gauthier / Haberler)



Son offseason yaklaştıkça ve Dodgers, Ohtani, Yamamoto ve Sasaki için serbest ajan sahalarını hazırlamaya başladığında (2023 sezonundan sonra spor düşüncesi MLB'ye gönderilebilecek), hala emin olamadıkları bir dinamik vardı.

Japon yıldızlarının aynı MLB takımlarında oynamamayı tercih ettiği endüstri inancı vardı. Ve Dodgers'ın bu teori hakkında şüpheleri olsa da – Friedman için, Japonya'nın muzaffer 2023 WBC ekibinden tanık olduğu dostluk ile kare yapmadı – Ohtani ve Yamamoto ile yaptığı tartışmaların derinliklerinde bilinmeyenlere karşı dikkatli kaldılar.

Friedman, “Yoshinobu ve Shohei ile süreçten geçmek ve 'Diğerine ne kadar rahat oynayacağınız' sorusunu sormak, cevaplar olumluydu,” diye hatırladı Friedman. “Ama bunun ne anlama geldiğinden emin değildik.”

Ohtani, Aralık 2023'te benzeri görülmemiş 700 milyon dolarlık anlaşmasını imzaladıktan sonra hemen Yamamoto'yu işe almak için çalışmaya gitti. Ve bu çabalar başka bir rekor kıran 325 milyon dolarlık anlaşma ile sonuçlandığında-Yamamoto'ya Ohtani dışındaki bir sürahi için MLB tarihinin en büyük sözleşmesini vererek Dodgers, aşağıdaki sezonda Sasaki'ye döndü.

Japonya mavisini boyama hayalleri gerçekleşiyordu.

Son yıllarda Darvish, Kodai Senga, Seiya Suzuki ve Yamamoto'yu temsil eden birçok Japon oyuncunun ajanı oldu.

Ancak Wasserman Medya Grubu'ndaki beyzbolun yönetici başkan yardımcısı ve yönetici yöneticisi Joel Wolfe bile, Ohtani ve Yamamoto Dodgers'a katıldıktan sonra Japonya'da işlerin nasıl değiştiğini fark edemedi.

Her bir oyunun sabahları televizyonda canlı olarak yayınlandığını belirtti – örneğin Los Angeles'ta saat 19: 00'da Japonya'da saat 11'de – ve akşamları yeniden çalıştırdı. Hemen hemen her Japon stadyumunda üç takım için ekipman satan pop-up mağazalar olacak: ev sahibi takım, yol takımı ve Dodgers.

Wolfe'nin “Dodgers'ın Japonya'da ev sahası avantajı var” dediğinde bu offseason'a yankılanan bir gözlem yapmasına yol açtı.

“Her yerdeler,” dedi. “Tüm oyuncular ve hayranlar Dodgers'ı her gün görüyor, bu yüzden Ohtani ve Yamamoto yüzünden her zaman aklında.”

Ve Wolfe'nin en son yıldız Japon müşterisi olan Sasaki'ye geldiğinde, bu etki bir kez daha uygulandı.


Dodgers takım arkadaşları Shohei Ohtani ve Yoshinobu Yamamoto, Dünya Serisi Şampiyonasını kazanmayı kutluyor.


Dodgers takım arkadaşları Shohei Ohtani ve Yoshinobu Yamamoto geçen Ekim ayında Yankee Stadyumu'nda Dünya Serisini kazanmayı kutluyor.

(Robert Gauthier / Haberler)



Dodgers, serbest ajansı boyunca ön koşucular olarak kabul edildi. Diğer iki finalist olan San Diego Padres ve Toronto Blue Jays geç itişler yaparken, Los Angeles'ta imzalama kararı sektörde neredeyse hiç kimseyi şaşırtmadı.

“Shohei ve Yoshinobu'yu almak,” dedi Carr, “Sanırım Roki için masanın kurulmasına gerçekten yardımcı oldu.”

Dodgers, Chicago Cubs'a karşı sezon açılış serileri sırasında takımın ikinci marşı olarak Yamamoto'yu takip ederek Tokyo Çarşamba günü MLB çıkışını Tokyo'da yapacak olan Sasaki'ye inme yeteneklerinin diğer nedenlerini belirtiyor.

Friedman, kulübün işe alım sahalarına “hiçbir şey varsayma” ahlakını kaydetti – geçmişte dövülen bir stil, 2017'de Japonya'dan ilk geldiğinde Ohtani de dahil olmak üzere bu tür oyuncular için başarısız teklifler.

Bu arada Carr, kulübün Sasaki'de topladığı keşif bilgilerini, sürahi, ilgili ekiplere geçen yıl onu rahatsız eden fastball hızında nasıl bir düşüşü tersine çevirebileceğine dair fikirler isteyen bir “ödev ödevi” sunduğunda önemli olduğunu kanıtladı.

“Bu bilgileri kaynaklayabilmenin bir ton değeri var ve [what was working] Hızının bittiği iki yıl önce, ”dedi Carr. “Bunu yapacak insanlarımız vardı. Sadece kimseye soramazsın. “

Yine de, bu hafta Dodgers'ın Japonya'daki popülaritesinin geçen yıl Ohtani ve Yamamoto'nun LA'da imzalanmasının ardından nasıl değiştiğini sorduğunda, Sasaki onları TV'de ne sıklıkta gördüğünü ve Dünya Serisine ne kadar dikkat çektiğini belirtti.

“Bu onların varlığını daha da arttırdı,” dedi Japonca.

Dodgers'ın umudu, aynı dinamiğin Japonya'dan gelen gelecekteki beklentilerin dalgalarına uygulanmasıdır – Ohtani, Yamamoto ve Sasaki ile, takım değerlendiricileri açısından, Japon beyzbolunun potansiyel bir altın neslinin ön planları olarak hizmet ediyor.

Carr, “Bana Japonya'da önümüzdeki beş yılı sorarsanız, ilerlemeye ve gözlerimize bakacağımız en az üç ilginç isme isim verebilirim” dedi.

“İdeal dünyamızda,” diye ekledi Friedman, “Çocuklar Japonya'da büyüyor, Dodger oyunlarını izliyor, takımın hayranı. Ve verme kararları olduğunda, bu bize süreçte bazı avantaj sağlıyor. ”

Zaman, Dodgers'ın popülerlik dalgalanmasının ne kadar etkili olduğunu tam olarak anlatacak. Wolfe'nin bile belirttiği gibi, “Her oyuncu bir bireydir ve dünyayı lensi, arka planı ve yetiştirme aracılığıyla görür.”

“Yoshinobu ve Roki,” diye ekledi, “Dodgers'ı çok farklı nedenlerle seçti.”

Yine de, bu haftanın Tokyo'ya yaptığı gezinin başlarında, ekip birbiri ardına popülaritesinin bir işaretini gördü-Cuma günü Tokyo Dome'da iyi bir şekilde katılımlı bir egzersiz de dahil.

Friedman'ın iki yıl önce Japonya Takımı'nı görme gezisi gibi, Dodgers'ın uygulaması binlerce hayranları çekti (tam olarak 10.507, bir saat içinde satılan bir kapasite bileti tahsisi). Vuruş pratiği, baserunning tatbikatları ve dış sahadaki yakalama seansları için tezahürat yaptılar.

Ancak bu kez, hangi takımın en iyi temsil edildiğine dair bir soru yoktu. Gözün görebildiği kadarıyla, Dodgers yağma ve mavi dalgalardan başka bir şey yoktu.

Yönetici Dave Roberts, “Dodgers için çok fazla temsil olacak,” dedi. “Bence misyonumuz gerçekleştirildi, Japonya ülkesini mavi boyadı.”