Gawr Gura ve VTubers, Dodgers'ın Japon hayran kitlesine ulaşmasına nasıl yardımcı olabilir?

Uzaylı

New member
Dodgers'ın Japonya'nın en sevilen büyük lig takımı olarak kendini kanıtlamak için neler yaptığını araştırmak amacıyla bir animasyon karakteriyle röportaj yapıyorum.

“Ben kayıp şehir Atlantis'ten bir köpekbalığı kızım,” diyor Gawr Gura bana. “Yaklaşık 9.000 yıl önce sizinle karada takılmak için yüzeye yüzdüm.”

Bana daha fazlasını anlat.

“Kalbim altın, kafam kemiktenmiş gibi söylenmişti,” diyor. “İnternette saçma sapan şeyler söyleme ve yapma konusunda uzun bir geçmişim var.”

Bu, size Gura'nın (kendisine sadece Gura diyebileceğimi söyledi) Cuma günü Dodger Stadyumu'nda geleneksel “Dodger Beyzbolunun Zamanı Geldi!” ünlemini bağıracağı kısmı anlatacağım.

Tabii ki orada olmayacak.

Orada olamaz. Genç nesillerin hayatlarının çoğunu geçirdiği bir ekranda gösterilecek. O, sanal YouTuber veya VTuber olarak adlandırılan bir şey.

“Çevrimiçi yayın yapıyorsunuz, ancak gerçek yüzünüzle yayın yapmıyorsunuz. Sanal avatarlarla yayın yapıyorsunuz,” diyor Gura da dahil olmak üzere 85 avatarı kontrol eden ve YouTube'da dünya çapında 82 milyondan fazla aboneye sahip olan Japon şirketi Cover'ın ABD satış ve lisanslama direktörü Max Kim.

Gura, dünyanın en popüler VTuber'ıdır. YouTube kanalının 4,5 milyon abonesi vardır. Bu, Dodgers'ın YouTube ve Instagram'daki toplam takipçi sayısından daha fazladır. (Sosyal medya platformu X'te Dodgers, 2,8 milyona 1,9 milyon farkla ondan daha fazla takipçiye sahiptir.)

Gura ve iki avatar arkadaşının yer aldığı cuma günkü promosyonun duyurusu bile X'te 3,4 milyon izlenmeye ulaştı.

Cuma günü dağıtılacak olan takas kartı setleri eBay'de 125 dolara kadar satışta. Gura'nın Dodgers üniforması içinde olduğu promosyon tişörtü — köpekbalığı kuyruğu dışarı çıkmış halde — orada 195 dolara kadar satışta.

Cover ve imzası olan Hololive markası için Dodgers'ın tanıtımı, VTuber'ların çekiciliğini ateşli Japon genç erkeklerinin ötesine taşıma kampanyasının bir adımıdır. Gura'nın YouTube Kanalı'nın izleyicilerinin yarısı 24 yaş ve altı ve 10'da dokuzu erkektir.



VTuber'ların yer aldığı bir dizi koleksiyon kartı, Cuma günü Dodger Stadyumu'nda yapılacak bir promosyonun parçası olacak.

(Hololive Prodüksiyon izniyle)



Dodgers'ın atıcısı Yoshinobu Yamamoto 25 yaşında. Hololive avatarları, Yamamoto'nun 2017-2023 yılları arasında oynadığı Japonya Pasifik Ligi'ndeki tanıtımlarda yer aldı.

Ona Gura'nın bir resmini gösterdim ve onu tanıyıp tanımadığını sordum. Tanımadığını söyledi.

Kim, “Amacımız insanların VTubing'in ne olduğunu bilmesini sağlamak” dedi.

“On yıl önce, yayın yapma kavramı oldukça garipti. Gerçekten mevcut değildi. Şimdi bunu normal bir iletişim ve eğlence aracı olarak kabul ediyoruz. VTubing için de aynısını istiyoruz.”

Bu, Cover'ı mesajlarını geniş, ana akım bir kitleye ulaştırmak için Dodgers sponsoru olarak kaydolan düzinelerce diğer şirketten farklı kılmıyor. Cover bu ay Los Angeles'ta bir ofis açıyor, avatarları bu hafta sonu Los Angeles Kongre Merkezi'ndeki bir anime fuarında sanal olarak görünüyor ve Dodgers ile olan iş birliğinin Taco Bell ve Red Bull ile olan önceki iş birlikleri kadar faydalı olmasını umuyor.

Kim, Dodgers'ın Shohei Ohtani'yi kadrosuna katmasa bile şirketinin onlarla işbirliği yapmaya devam edeceğini söyledi.

“Bizim çıkarımız var: ABD pazarında genişlemek,” dedi Kim. “Onların çıkarları var. Dodgers'ın bu işbirliğinin arkasında kendi düşünceleri olacağından oldukça eminim.”

Bunları paylaşmayı reddettiler. Takımın iletişim başkan yardımcısı Jon Weisman, Dodgers'ın bu hikayeye katılmak istemediğini söyledi.

Aralık ayında, Dodgers Ohtani'yi tanıttığında, beyzbol operasyonları başkanı Andrew Friedman şunları söyledi: “Hedeflerimizden biri, Japonya'daki beyzbol hayranlarının Dodger mavisine dönmesini sağlamak.”

Dodgers'ın, henüz bilmeseler bile takip edecekleri bir takım arayan Japon gençler arasında oldukça popüler olan bir aktiviteyi kullanarak Japonya'da yeni hayranlar kazanması mümkün mü?

Cover'ın CEO'su Motoaki Tanigo, “Dodgers ve Hololive'ın kendine özgü hayran kitleleri var” dedi. “Takipçilerimizi birleşik bir toplulukta bir araya getirip bağlamamızı sağlayan şey, hayran kitlelerimizin çeşitliliğidir ve bu iş birliğinin özü budur.”

Neyse, bir geceliğine, bu işbirliği köpekbalığı dişli sanal bir kızı içerecek. Gura'ya beyzbol oynayıp oynayamayacağını sordum.

“Top oynayabilirim,” dedi. “El-göz koordinasyonum kötü, çok hızlı değilim ve eklemlerim üçüncü vuruşta pes edebilir, ancak takımımı hiç kimse gibi destekleyebilir ve bağırabilirim!”

Yani sanal olarak, Dodger beyzbolunun zamanı geldi!