Kablolu TV sona ererken taraftarlar favori takımlarını takip etmekte zorlanıyor

Uzaylı

New member
Barry Heller için yaz akşamları keyifli bir rutine sahipti. Güneş batacak ve Dodgers onun televizyonunda maç oynayacaktı.

2014 yılında Dodgers, SportsNet LA’yi kurdu. Clayton Kershaw’ın gol atamayan oyuncusunun ve Vin Scully’nin seçkin kariyerinin son üç sezonunun yer aldığı sezon da dahil olmak üzere kanalın ilk altı sezonu boyunca Dodgers, Güney Kaliforniya’nın büyük bölümünde yayında değildi. Şirketler savaştı. Taraftarlar kaybetti.

2020’de Haberler’ta şu manşet çıktı: “Dodgers TV kesintisi sona erdi.”

Pek çok hayran için ortaya çıktı, ancak herkes için değil. Heller, Orange County, Palos Verdes Yarımadası ve Santa Barbara County’nin bazı bölgelerine kablo hizmeti sağlayan Cox Communications’ın müşterisidir.

Cox bugüne kadar SportsNet LA’yi taşımıyor, dolayısıyla Heller ayrıca bir Dünya Serisi şampiyonluk sezonunu, 111 galibiyet sezonunu ve 106 galibiyet sezonunu kaçırdı.

Heller, “Geleceklerini düşünmüştüm” dedi. “Bana öyle geliyor ki Cox’u olan ve onu kullanmak isteyen kişilerden bunu teklif edebilecekler ve sadece bir ücret talep edebilecekler. Bir Dodger hayranı olarak bunu ödemeye hazırım.”

Şimdi Cox ilk kez bunu yapabiliyor.

Cox’un bunu yapma taahhüdünde bulunmaması (şirket taahhütte bulunduktan sonra bile) spor medyasının benzeri görülmemiş değişkenliğini yansıtıyor.

Sadece Batı Ulusal Ligi’ne bakın.

Arizona Diamondbacks ve San Diego Padres sezona Bally Sports’ta başladı. Daha sonra Bally iflas başvurusunda bulundu, artık bu takımlara ödeme yapamayacağına karar verdi ve şimdilik yayınları farklı kablo ve uydu kanalları ve yeni bir yayın seçeneğiyle Major League Baseball yönetiyor.

Colorado Rockies, sezonun ardından kapanacak olan AT&T SportsNet’te. Rockies, bölgesel ağlarında NBA’den Denver Nuggets ve NHL’den Colorado Avalanche’a katılabilir veya MLB’ye de yönelebilir.

Sonuç olarak, Diamondbacks, Padres ve Rockies’in yayın geliri muhtemelen düşecek; bu da beyzbolun sürekli olarak en başarılı takımına karşı rekabette kullanılacak paranın azalmasına neden olacak.

Dodgers, takımı 2 milyar dolara satın almak için fazla para ödedikleri ve ardından değeri 8 milyar doları aşan ve şu anda Charter Communications şirketi tarafından garanti edilen beyzbolun en büyük yerel televizyon anlaşmalarının sonuncusunu imzaladıkları eleştirilerine gülen takım sahipleri sayesinde imrenilecek bir konumda. yıllık geliri 54 milyar dolar.

Dodgers Başkanı Stan Kasten, “Evet, çok şanslıyız” dedi. “İyi bir durumdayız.



Soldaki Dodgers başkanı ve CEO’su Stan Kasten, Ağustos 2022’deki bir maç sırasında atıcı Walker Buehler ile konuşuyor.

(Alex Gallardo / Associated Press)



“Şu anda takımlara zarar veren sorunlar bizi doğrudan etkilemiyor ancak sektörümüzü rahatsız eden her şey hepimizi endişelendiriyor. Dolayısıyla bu bizim için de endişe verici.”

S&P Global Market Intelligence’a göre Amerika Birleşik Devletleri’ndeki kablo ve uydu abonelikleri 2019’da 74 milyondan 2023’te 52 milyona düştü. Bu, kordon kesiminin tam anlamıyla çiçek açması anlamına geliyor: sadece dört yılda %30’luk bir düşüş.

Angels’ın Bally Sports West’teki evi de dahil olmak üzere Bally ağlarının hayatta kalması hâlâ şüpheli. İflas mahkemesi, Angels ve diğer 11 MLB takımı, 15 NBA takımı ve 12 NHL takımının yerel televizyon hakları ve gelirleri dengedeyken, yeniden yapılandırılmış bir Bally’yi kutsayabilir ya da vermeyebilir.

Yayın akışı artık kablo ve uyduya bir smaç alternatifi olarak görülmüyor. ESPN+ ilk kez geçen ay abone sayısında bir düşüş bildirdi. Ve ESPN’in kendisi bir yayın seçeneği olarak sunulduğunda, maliyetin ayda 35 dolara kadar çıkabileceği bildiriliyor.

Bazıları favori takımlarınız için, diğerleri favori şovlarınız için olmak üzere yayın abonelikleri için ayda ne kadar ödersiniz?

MLB, Padres veya Diamondbacks için ayda 19,99 dolardan yayın sunuyor. Boston Red Sox ve NHL’den Boston Bruins’i taşıyan NESN, aylık 29,99 dolardan yayın sunuyor.

S&P tahminlerine göre NESN’i kablolu yayın veya uydu paketi kapsamında alırsanız, izleseniz de izlemeseniz de kanal için ayda 5,22 dolar ödüyorsunuz.

Bu sözde pakettir: Çoğu kişi çoğu kanalı izlemese bile herkes her kanal için ödeme yapar. Bu model çökerken, televizyon sağlayıcılarının uzun süredir takımlara ve liglere vaat ettiği sürekli artan gelirler de çöküyor.


YouTube TV kitaplığı arayüzü


YouTube TV kitaplığı arayüzü

(Los Angeles zamanları)



MLB Komiseri Rob Manfred bu yıl şöyle konuştu: “Bir grup insanın sahip olup olmadıklarını umursamadıkları bir şeye para ödemesi harika bir iş modeli; kablo paketinin bizim için yaptığı da buydu.” “Bunu tekrarlamak zor.”

Kısa vadede MLB, Apple+ ve Peacock’ta seçilen haftalık oyunlar için yayın anlaşmaları (esasen test çalışmaları) yapmayı kabul etti.

Eğer bir Dodgers hayranıysanız SportsNet LA, ESPN, Fox, Apple+ ve Peacock’a sahip değilseniz bu sezon her maçı izleyemezsiniz. Ve önceden plan yapın: Ulusal Lig lig serisini ve şampiyonluk serisini görmek için TBS’ye ihtiyacınız olacak.

Spor yayıncılığı en azından önümüzdeki birkaç yıl boyunca deneme yanılma yöntemiyle devam edecek. NBA’in Phoenix Suns’ı ve NHL’nin Vegas Altın Şövalyeleri, kablo ve uyduyu terk ediyor ve ücretsiz, kablosuz televizyon ve yayın aboneliklerinin bir kombinasyonunu başlatıyor.

En cesur hamle: Major League Soccer, tüm lig maçlarını tek pakette Apple TV+’a sattı. Hayranlar ayda 12,99 $ karşılığında tüm oyunları aynı yerde görebilirler.

MLB de aynısını yapabilir mi? Lig yöneticileri, bir gün taraftarlar için yayın akışının tek seçenek olmadığı sürece bunu yapmayı çok isterler. Ancak 30 takımın tamamı yayın haklarını bir havuzda toplama konusunda anlaşsa bile bu tartışma çok yoğun olacaktır: Her takım gelirden eşit pay mı almalı yoksa Dodgers ve New York Yankees daha fazla izleyici çektikleri için mi daha fazla pay almalı?

Spor televizyonunun belirsiz geleceği hakkında daha fazla konuşabiliriz ama sadece Dodgers’ı izlemek isteyen arkadaşımız Barry Heller’a dönelim.

Kasten, “Her taraftarın maçlarımızı izleyebilmesini istiyoruz” dedi.

SportsNet LA’yi taşımayı reddeden Cox ve diğer yayın kuruluşları, tüm abonelerinin çoğunun izlemeyeceği bir kanal için ödeme yapmak zorunda kalmasını istemedikleri için bunu yaptıklarını söyledi. S&P tahminlerine göre SportsNet LA’nin abone başına maliyeti ayda 6,12 dolardır.

Cox’un sözcüsü Todd Smith bunu üç yıl önce Haberler’a şöyle açıklamıştı: “SportsNet LA’ye olan ilgimiz değişmedi. Piyasadaki tüm video müşteri tabanımıza aşırı yük getirmeyecek makul bir anlaşma yapabilirsek içeriği taşımayı çok isteriz.”

Spectrum’un ana şirketi Charter omuz silkiyordu. Reklamların bir zamanlar söylediği gibi: “Spektrum Yok mu? Dodgers yok!

Daha fazla yok.

Kordon kesme o kadar yaygınlaştı ki Charter ellerini kaldırıp teslim oldu. Charter, abone olmayanların Dodgers’ı izlemek için para ödeyebilmesi için bir yayın hizmeti planlıyor.

Charter artık diğer şirketlerin her müşteriyi SportsNet LA için ödeme yapmaya zorlamasını gerektirmeyecek, bu da spor dışı taraftarların kablo yayınlarını tamamen iptal etmesini engellemeye yardımcı olabilir. (Charter, Disney’in şu anda Spectrum’da karartılmış olan ESPN kanalları için de aynı esnekliği genişletmesini istiyor; iki şirket bunun yanı sıra bu ve diğer Disney kanallarına yönelik yayın hakları konusunda da kavga ediyor.)

Charter artık Cox ve diğer satış noktalarının SportsNet LA’yi yalnızca Dodgers’ı görmek isteyen müşterilerin bu kanal için ödeme yapmak zorunda kalacağı birinci sınıf bir spor katmanına yerleştirmesine izin veriyor.

Smith, Cox’un istediğinin bu olduğunu söylemişti. Bu yüzden Smith’e Cox’un SportsNet LA’yi teklif edip etmeyeceğini sordum. Soruyu yanıtlamayan, hatta SportsNet LA’den bahsetmeyen bir açıklama yaptı: “Video abonelerimize iyi değer sağlayan makul fiyatlı içeriğe ve esnek taşıma koşullarına açık olmaya devam ediyoruz.”

Heller içini çekti. Uzun bir kaç yıl oldu. Dodgers’ı televizyonunda izleyemiyor. Temmuz ayından bu yana Haberler, spor bölümünde maç sonuçlarını ve günlük Dodgers maç hikayelerini yayınlamayı bıraktı.

Heller şunları söyledi: “Cox ve LA Times, Dodger hayranı olmayı zorlaştırıyor.”