LAX, ikonik duvar resimlerini kimin tasarladığını söylemez, ancak Dodgers olacak. Neden?

Uzaylı

New member
Los Angeles'taki bir beyzbol takımı New York'ta emekli bir sanatçı ve tasarımcıdan ne ister?

Janet Bennett emin değildi.

Angelenos nesilleri imza projesine aşinadır. Muhtemelen hemen yanından geçtin. Los Angeles Uluslararası Havalimanı'ndaki beş terminalde uzun koridorları bagaj talebine doğru süsleyen renkli karo mozaikler? Onları tasarladı.

Onları filmlerde veya televizyonda görmüş olabilirsiniz: “Uçak!,” “Mad Men” ve “Mezun”, sadece yeni başlayanlar için.

Trivia'yı ezberlemiş olabilirsiniz: Kırmızı karoları geçtiğinizde, koridorun yarısındaydınız. “Kırmızı Yarı Kötü”, tıpkı “E bileti” veya “19 numaralı sandviç” gibi, yerliler için kısayoldu.

Dodgers'ın planlama ve geliştirme genel başkan yardımcısı Janet Marie Smith, “LA sadece birçok yönden diyor” dedi.



Clubhouse geçidi için Dodgers Planlama ve Geliştirme Başkan Yardımcısı Janet Marie Smith ve mimar Brenda Levin, mavi karoların birden fazla tonunu seçti.

(Robert Gauthier / Haberler)



Dodgers, Dodger Stadyumu'na benzer bir karo duvarı kurmak üzereyken Bennett ile temasa geçmek istedi. Smith Bennett'i bulamadı, ancak Bennett hakkında LinkedIn'de yayınlanan bir makale seven birine ulaştı. Aynı soyadı, aynı yazım. Smith parmaklarını geçti.

Bennett'in bir akrabası olduğu ortaya çıktı. Dodgers projelerinin bazı eskizlerini gönderdi ve Bennett'ten düşüncelerini istedi.

“Projeyi çalışmadığım için biraz hayal kırıklığına uğradım,” dedi Bennett telefonla kıkırdadı, “ama bu aşamada yapabileceğimi sanmıyorum.”


Dodgers'ın planlama ve geliştirme genel başkan yardımcısı Janet Marie Smith'in sağ eli fayansları fırçalar.


“Kafamıza kiremit geldiğimizde, gevşek duvarları nasıl düşünemezdiniz?” dedi Dodgers'ın planlama ve geliştirme başkan yardımcısı Janet Marie Smith.

(Robert Gauthier / Haberler)



Bennett 96 yaşında, Central Park'tan bir blok mutlu bir şekilde yaşıyor. LAX projesi 1961'de Dodger Stadyumu açılmadan önceki yıl tamamlandı.

Dodgers'ın gerçekte sunduğu şey, Bennett'in yirmi yıl önce reddedilmesiydi.

“Sadece nimetimi istediklerini fark ettim,” dedi Bennett. “Bağlantıyı istediler. Ve bu çok tatmin ediciydi.”

Ve evet, Dodgers için bazı düşünceleri vardı. Onlara elle bir mektup yazdı, eski moda yol. Mektup eski moda postada kayboldu, ancak Bennett'in kızı mektubun fotoğrafını çekmeyi düşünmüştü ve e-posta yoluyla Dodgers'a gönderdi.

Bennett'in fayansların renkleri için tavsiyesi?

“Sınırlama,” diye yazdı, “Dodger Blue'ya.”

Oyun günlerinde Dodgers oyuncuları en düşük Dodger Stadyumu seviyesine kadar asansör alırlar. Çıktıklarında, Altın Eldiven Ödüllerini görmek için Dodgers 'Dünya Serisi Şampiyonası Kupalarını ve En Değerli Oyuncu Ödüllerini Sollarına Görme Haklarına Bakıyorlar.

Kulüp binasına döndüklerinde, sağda Cy Young ve Silver Slugger ve Yılın Yöneticisi Ödülleri, Yılın Çaylak Ödülleri ve daha sonra Dodgers'ın soldaki emekli numaralarını görüyorlar.

Smith, “Bu canlandırıcı ve motive edici olmak ve bunun ne kadar katlı bir franchise olduğunu – bu yolu izleyen oyuncularımıza – herkese – hatırlatma anlamına geliyor” dedi.

En süslü koltuklardaki hayranlar, ev plakasının hemen arkasında televizyonda gördükleriniz de bu yolu izleyebilirler – ancak sadece çift kapılara ulaşana kadar, “Dodgers Clubhouse” olanlar üzerinde boyanmışlar.

Bu kapılardan geçin ve depolamadan çekilen tabelalarla süslenmiş gri bir duvar görüyordunuz – Dodger Stadyumu'nda uzun zaman önce düzenlenen olaylardan ve kilometre taş mevsimlerini anıyor. Geçen kış kulüp binası yenilemelerinin bir parçası olarak, Smith ve ekibi bu geçitin nasıl tazeleneceğini hayal ettiler.

“Sadece somut bir duvar olma funk'ından kurtulmaya çalışmak istedik” dedi. “Ve bir kez kafamıza kiremit geldiğimizde, gevşek duvarları nasıl düşünemezsin?”


Fayans mozaik duvar, çeşitli gevşek terminallerde çizgi kalkış salonlarını tasarlar.


Fayans mozaik duvar, çeşitli gevşek terminallerde çizgi kalkış salonlarını tasarlar.


Fayans mozaik duvar, çeşitli gevşek terminallerde çizgi kalkış salonlarını tasarlar.

(Robert Gauthier / Haberler)



Smith, Dodgers 'Clubhouse'da “hidroterapi alanında” bir karo duvarı bulunuyor. Fayansların hepsi Dodger mavisi.

Clubhouse geçidi için, Smith ve mimar Brenda Levin, beyaz karolarla serpiştirilmiş birden fazla mavi fayans tonunu seçti – Bennett'in Dodger Blue'nun ötesine geçme önerisini aldıklarında güçlendirildi. Smith, duvarda 714.000'den fazla bireysel fayans içerdiğini söyledi.

“Bence mükemmel bir iş çıkardılar,” dedi Bennett. “Çok atletik bir görünüme sahip dikey çizgiler ritmini aldılar.”

Ev sahibi şehirlerini yansıtan spor mekanlarının şiddetli bir savunucusu olan Smith'e göre, karo duvarı evi yansıtıyor.

“Birçok yönden, bu bir sembol: sadece LA değil, 'La'ya hoş geldiniz'” dedi. “Bu bizim için doğru geldi.

“Sana çığlık atmıyor. Ama biliyorsanız, bilirsiniz. Her zaman o bölgenin oyuncularımıza 'LA'ya hoş geldiniz' gibi hissetmesini istedik.”

Biliyorsanız, bilirsiniz, ama oyuncular bilmiyor olabilir. Dodgers yöneticisi Dave Roberts, Smith onu açıklayana kadar duvarın arkasındaki hikayeyi bilmediğini söyledi.

“Bu harika bir dokunuş,” dedi Roberts.

Smith, oyuncuların ve takım yöneticilerinin duvarı sorduğunu söyledi. Birçoğu gevşek duvarları bilmiyordu, ama nedenini anladı.

“Ticari uçmuyorlar,” dedi.

Gazetede bir ölüm ilanını hak ederseniz, ilk cümle genellikle şöhret talebinizi içerir. 2007 yılında Times, bu ilk cümleyle bir ölüm ilanı yayınladı: “Modernist projeleri Los Angeles Uluslararası Havalimanı'ndaki tünellerde mozaik duvarları içeren bir iç tasarımcı ve grafik sanatçısı Charles D. Kratka öldü.”

Dedi Bennett: “Ben sadece korktum.”

Bennett gevşek mozaikleri bitirdikten sonra kasabadan ayrıldı. Havaalanı onları tanıttığında, Latin Amerika'da olduğunu söyledi. Times ölüm ilanını görene kadar, başka kimsenin gevşek proje için kredi almış olabileceği ortaya çıkmamıştı.

Ölüm ilanında, havaalanı tarihçisi Kratka'ya tasarımla kredi verdi ve havaalanı müzesinde gönüllüler direktörü de yaptı. 2017'de resmi bir gevşek belge de: “1961'de tamamlandı, Charles Kratka'nın mozaik duvar resimleri Los Angeles Uluslararası Havaalanı'nın ikonik sembolleri haline geldi.”

Jet Çağı'nın başlangıcında, uçak seyahati göz alıcı bir olay olduğunda ve daha ucuz koltuklardaki yolcular, gümüş eşyalarla servis edilen uçuşta yemeklerin tadını çıkardığında, duvar resimlerinin koridorun her ucundaki okyanus için mavi ve ormanlar için yeşillikler için yeşil ve kahverengi, yeşillikler arasında mavi ve aralarında tasarlandığını söyledi.


Fayans mozaik duvar, çeşitli gevşek terminallerde çizgi kalkış salonlarını tasarlar.


Fayans mozaik duvar, çeşitli gevşek terminallerde çizgi kalkış salonlarını tasarlar.

(Robert Gauthier / Haberler)



Bennett özgürce Kratka'nın projeye katıldığını itiraf ediyor. Şehir, Pereira ve Luckman'ı gevşek genişleme için mimar olarak işe aldı ve Kratka, firmanın iç tasarım başkanıydı.

“O benim patronumdu,” dedi Bennett.

Bennett, mozaik tasarımın onun olduğunu söyledi, ancak fayans için cam kullanmayı seçip seçmediğini hatırlamadığını söyledi.

“Bu noktadan itibaren her şey benimdi” dedi.

Bennett ve ailesi LAX'in onu tasarımcı olarak tanımasını istedi. Havaalanı yetkilileri Bennett'in projeye katılımını kabul ediyor, ancak yirmi yıl önce ve Kratka'nın olay versiyonunu sunması için kayıtların aranışında, kesin bir kararlılığın zor olacağına inanıyorlar. Ve gün içinde, kredi bireysel bir tasarımcıya değil, daha yaygın olarak bir firmaya atfedildi.

LAX'in şu anda tasarıma kimin kredilendirildiğini söyleyen bir açıklama istediğimde, bir havaalanı sözcüsü “LAX'in resmi bir yorumu yok” dedi.

2017'de Design Observer, Bennett'in iddialarını araştırdı ve destekledi, iki ana bulgudan bahsederek: aynı dönemin ünlü bir tasarımcısı “Bennett'in duvar resimlerini yaptığını hatırlıyor” ve ikisi Bennett, San Francisco'daki iki Bay Area hızlı transit (bart) Stasyonlar için benzer karo duvarları kurdu.

Bu Smith ve Dodgers için yeterince iyiydi.

LAX'te, Kratka değil, Pereira ve Luckman değil, başka kimseye değil – kimseyi değil, kimseye değil, kimseye değil, kimseye değil, kimsenin – kratka değil. Ancak Dodgers, Bennett'e Dodger Stadyumu'nda, kiremit duvarlarının karşısındaki bir işaretle onu verdi.

“Bu mozaik duvar, sanatçı Janet Bennett'in Los Angeles Uluslararası Havaalanı'ndaki ikonik mozaik duvar resimlerinden ilham alıyor,” diye başlıyor metin, “bu bir geçiş alanını bir sanat eserine dönüştürdü.”