Önerilen Dodger Stadyumu Gondola Projesi Yasal Bir Barrock'a Hit

Uzaylı

New member
Önerilen Dodger Stadyumu Gondola, bir devlet temyiz mahkemesinin Metro'nun proje için çevresel etki raporunu onayladığını reddettiği Perşembe günü büyük bir barikat vurdu.

2018 yılında eski Dodgers sahibi Frank McCourt tarafından önerilen proje, Metro, Los Angeles Kent Konseyi, Caltrans ve Devlet Parkları Ajansı'ndan onay gerektiriyor. Diğer onayların hiçbiri henüz alınmamıştır ve mahkeme kararı, Metro'nun “EIR sertifikasını bir kenara bırakmasını” ve gözden geçirilmiş bir çevresel etki raporu tamamlanana kadar “projenin onayını bir kenara bırakmasını” gerektirir.

Revizyonlar onaylansa bile, gecikme, gondolun Dodger Stadyumu'nda yayınlanacağı 2028 Olimpiyat Oyunları tarafından çalışma ve çalışma potansiyelini tehlikeye atabilir.

Gondol projesine liderlik eden kar amacı gütmeyen Sıfır Emisyon Transit sözcüsü Nathan Click, Olimpiyatlar için zamanında büyük bir açılış “hala hedefimiz” olduğunu söyledi. Ancak, EIR'de belirtilen 25 aylık inşaat zaman çizelgesi önümüzdeki baharda başlamasını gerektirecek ve proje muhalifleri Perşembe günkü kararın “potansiyel olarak ciddi inceleme için bir yıl daha izin verdiğini” söyledi.

“Topluluklarımız şeffaf ve kapsamlı bir süreci hak ediyor,” dedi Los Angeles Parks Alliance sözcüsü Jon Christensen, davayı açarken California bağışına katılan.

“McCourt gibi milyarderlerin kamu kaynaklarını gasp etmesine, vergi mükellefi tarafından finanse edilen park alanını almasına ve Chinatown ve Olvera Caddesi gibi tarihi topluluklara onarılamaz bir şekilde zarar vermesine izin veremeyiz.”

Temyiz mahkemesi, davacılar tarafından yapılan sekiz argümanın altısının altısının “değişmez” olduğuna karar verdi, özellikle de Metro'nun Dodger stadyum otoparklarının Gondol projesinin kaçınılmaz bir sonucu olarak “makul olarak öngörülebilir” gelişimini göz önünde bulundurarak devlet yasasını ihlal ettiği iddiasını reddetti.

Projenin bir parçası olarak böyle bir teklifin yokluğunda ve 2020'de merkez sahasının ötesinde tamamlanan yemek ve eğlence plazası göz önüne alındığında, mahkeme, büyük ölçekli gelişimin gondol inşaatını takip edeceği kaçınılmazlığının “spekülatif” olduğuna karar verdi.

Mahkeme kararı, “Dodger Stadyumu'ndaki kalkınma projelerinin projenin bir sonucu olarak değil, bundan bağımsız olarak ilerlediğini gösteriyor” dedi.

Mahkeme, kararını diğer iki argümanla anlaşmaya dayandırdı: Metro'nun inşaat gürültüsünün etkilerini azaltmanın ve gondolun yükseleceği Parkland'a mütevelli heyeti görevi gören bir arazi koruma görevine uygun şekilde danışmanın uygulanamaması.

Click, “Mahkemenin daha fazla iş emri verdiği birkaç konu, önemli altyapı projeleri için sürecin ortak bir parçası olan küçük, teknik konulardır” dedi. “Bunlar hızlı bir şekilde ele alınabilir.

“Angelenos'un verimli, sürdürülebilir transit çözümleri istediği ve hak ettiği açıktır – ve Dodger Stadyumu Gondoluna kamu desteği bunu yansıtıyor.”

Rapora göre, gondol Union Station'dan Dodger Stadyumu'na geçecek ve inşa edilmesi ve sürdürülmesi için 385 milyon $ 'dan 500 milyon $' a ve yılda 8 milyon ila 10 milyon $ 'a mal olacaktı. Bu maliyetlerin, özel tahvil finansmanı, sponsorluklar, adlandırma hakları ve ücretler kapsamında olabileceğini söyledi – ancak hayranlar Dodgers oyunlarına ücretsiz sürüşler söz verildi.

Metro, 15 ay önce çevresel etki raporunu onayladı. California Vakfı ve Parklar İttifakı raporu atmaya dava açtı, temelde Metro, devlet çevre yasalarını onaylamak için düzgün bir şekilde takip etmemişti. Teklif geçen Ağustos ayında Los Angeles Yüksek Mahkemesi tarafından reddedildi, ancak davacılar Perşembe günü temyiz başvurusunu kazandı.