Duyurular geçen sezonun başında bir metronom gibi geldi; Dodgers'ın neredeyse haftalık haber bültenleri ardı ardına Japon sponsorluk anlaşmalarını duyuran düzenli bir akıştı.
1 Nisan: Dodgers ve All Nippon Airways (Japonya'nın en büyük havayolu şirketi) çok yıllı ortaklığını duyurdu.
4 Nisan: Dodgers ve Toyo Lastikleri (Japonya'nın en büyük lastik şirketlerinden biri) çok yıllı ortaklık konusunda anlaştı.
8 Nisan: Dodgers ve Kowa (Japon ticaret ve üretim şirketi) çok yıllı ortaklığını duyurdu.
22 Nisan: Dodgers ve Daiso (Japon perakendeci) çok yıllı ortaklığa girdi.
Bu yıl Dodgers'ın kişisel bakım kozmetiklerinden (Kosé), fermente sütlü içeceklere (Yakult) ve elektrikli araçlara (Afeela) kadar her şeyi üreten Japonya merkezli şirketlerle anlaşmalar yapmasıyla bu durum devam etti.
Bu, Dodgers'ın bir yıl önce bugün Shohei Ohtani ile sözleşme imzaladıklarında beklediği türden bir barajdı; iki yönlü yıldız ve üç kez MVP olan bu oyuncunun, büyük ölçüde ertelenmiş bir 10 yıllık sözleşmeyi imzaladıktan sonra sahip olduğu küresel ilginin ve kazançlı pazarlama potansiyelinin farkına varılmıştı. 700 milyon dolarlık sözleşme
Ancak on iki ay sonra, Dodgers'ın üst düzey yöneticileri Ohtani'nin nüfuzunun kendi büyük hırslarını bile aştığını kabul ettiler.
Ohtani'nin sopası, Dodgers'ın Dünya Serisini kazanan kadrosunu sahaya dönüştürdüğü gibi, şöhreti de kulübün iş yeteneklerini yeniden tanımladı.
Takım başkanı Stan Kasten, “Elimizdeki fırsatlardan yararlanmak için elimizden gelenin en iyisini yapıyoruz ve bence buna iyi hazırlandık.” dedi. “Ama hazırlıklı olmadığımız şey şuydu: Nasıl etkisi önemli olacaktır. Gerçekten tüm planlarımızı aştı. Öyle oldu.”
Bunların hiçbiri büyük bir sürpriz değil.
Ohtani'nin Angels'taki görev süresinin sonuna doğru, Japon süperstarının kulübe yılda yaklaşık 10 ila 20 milyon dolar arası ekstra gelir sağlayacağına inanılıyordu. Dodger Stadyumu'nda reklam veren şirketlerin çoğu, daha önce Angel Stadyumu'nun her yerine tabelalar yapıştırmıştı.
Dodgers'la anlaşmasının ardından Ohtani ile ilgili bu tür gelirlerin artması bekleniyordu. Sonuçta onlar daha popüler Southland takımıydı. Dünya çapında tanınan bir markaları vardı. Ve Ohtani'nin sözleşmesinde önerdiği 680 milyon dolarlık şaşırtıcı ertelemeleri hesaba katmadan önce bile (ona her yıl yalnızca 2 milyon dolar maaş ödeyerek Dodgers'ın maaş bordrosu esnekliğini koruyan bir yapı), bazı sektör uzmanları onun en az üç katı değerinde olabileceğini tahmin ediyordu. yeni takımına çok şey kattı.
Görünüşe göre bu, değeri düşük tutuyor olabilir.
Dodgers, kurumsal sponsorluk parasının beklenmedik bir şekilde düşmesine ek olarak bilet satışlarında, ticari satışlarda ve hatta Dodger Stadyumu turlarında da artışlar gördü (Japon turizm yetkilileri ekibe ülkeden Los Angeles'ı ziyaret eden insanların %80'inden fazlasının bu stadyuma gittiğini söyledi). yolculukları sırasında basketbol sahasına).
Dodgers'ın yıldızı Shohei Ohtani, Dodger Stadyumu'ndaki Dünya Serisi kutlamaları sırasında konuşuyor.
(Wally Skalij / Haberler)
Ohtani, kulübün 1988'den bu yana ilk tam sezon Dünya Serisine katılmasına yardımcı olurken, pazarlama şefi Lon Rosen'in söylediği gibi yetkililer, “toplumda yeni bir heyecan” fark ettiler, “bu, daha fazla insanın Dodgers'ı düşündüğü ve daha fazla ürün satın aldığı ve daha fazla ürün satın aldığı anlamına geliyor” daha fazla bilet, daha fazla sosisli sandviç ve daha fazla her şey.”
Ekip, Ohtani ile ilgili spesifik gelir toplamlarını açıklamayı reddetse de, bazı raporlar artık oyuncunun seri üzerindeki yıllık etkisinin dokuz rakamlı aralıkta olduğunu tahmin ediyor. Maaş ertelemelerinin yarattığı yatırım fırsatlarını değerlendirin ve franchise için milyar dolarlık bir kâr makinesi olacağı yönündeki tahminler doğru gidiyor gibi görünüyor.
Rosen, “Kazanan bir kültür yaratılmasına yardımcı olduğu için işleri daha iyi hale getiriyor” dedi. “İster sponsorlukta, ister ürün, ister bilet satışında olsun. Adını siz koyun, o yapar.”
“Eğer sadece 2 milyon doları sayacaksanız [of his salary] Bu yıldan itibaren,” diye sordu Kasten, Ohtani'nin takımın kârlılığı üzerindeki etkisi sorulduğunda donuk bir tavırla: “Bu engeli aştığımızı söyleyeceğim.”
Sonuç olarak, eğer Dodgers daha önce beyzbolun en büyük mali devleri olmasaydı şimdi olabilirlerdi.
Ekip, Mark Walter'ın Guggenheim yatırımcı grubu tarafından 2012'de satın alınmasından bu yana sürekli olarak MLB'nin en yüksek maaş bordrolarından bazılarını taşırken, Ohtani'nin gelişi, Chavez Ravine'de daha önce görülmemiş yeni bir harcama çağını tetikledi.
Ohtani'den önce Dodgers, kulüp tarihindeki 100 milyon dolarlık altı sözleşmeyi kabul etmişti ve çoğu zaman en iyi serbest oyunculara dev anlaşmalar yapma konusunda temkinli görünüyordu.
Ohtani de dahil olmak üzere, franchise geçtiğimiz yıl bu türden beş anlaşma gerçekleştirdi; en son, iki kez Cy Young Ödülü sahibi Blake Snell'e geçen ay 182 milyon dolar kazandırdı.
Kasten, “Her zaman iyiydik ve her zaman agresiftik” dedi. “Ancak [having Ohtani] bizi oyuncular için bir iniş noktası olarak çekici kılıyor. Peki ütü sıcakken biraz çarpma oluyor mu? Biz de kesinlikle öyle hissettik. Her zamankinden daha büyük bir teklifimiz var.”
Kabul edelim ki, Dodgers'ın son zamanlardaki mega anlaşmalarından birçoğu, beyzbol endüstrisinin bazı köşelerinde, cebi zengin Dodgers'ın ligin geri kalanında daha da büyük bir ekonomik avantaj elde ettiğine dair şikayetlere yol açan önemli ertelemeler içeriyordu. Bununla birlikte, bu anlaşmaların her biri aynı zamanda Snell için 52 milyon dolar, Yoshinobu Yamamoto için 50 milyon dolar, Will Smith için 30 milyon dolar ve Tyler Glasnow için 10 milyon dolar dahil olmak üzere yüklü imza ikramiyeleriyle birlikte geliyor.
Bu, ilgili tüm taraflar için işe yarayan bir sözleşme yapısıdır: Oyuncular anlaşmalarının bugünkü değerini korurken, Dodgers lüks vergi maaş bordrolarına olan darbeyi azaltır.
Ancak bu, ekibin çok miktarda peşin ödeme yapmasını gerektiren bir stratejidir.
Dodgers'la olan sözleşmesini, takımın diğer yıldız oyuncuların peşinde tam olarak bunu yapmasını sağlama umuduyla açıkça yapılandıran Ohtani girin.
Beyzbol operasyonları başkanı Andrew Friedman geçen hafta yaptığı açıklamada, “Kazanmak için ne kadar agresif olacağımıza dair onunla görüştüğümüzde verdiğimiz sözü yerine getirme konusunda bir miktar sorumluluk ve zorunluluk hissediyoruz” dedi.
Ohtani olmasaydı Dodgers bu kadar büyük bir harcama yapabilir miydi – 2025 lüks vergi maaş bordrolarının halihazırda 300 milyon doların üzerinde olduğu tahmin ediliyor ve birkaç imzanın daha gelmesi bekleniyor -?
Friedman, “Neyse ki, bu alternatif gerçeklik hakkında düşünmek için fazla zaman harcamamıza gerek yok” dedi.
Ohtani'nin mali faydaları tamamen Dodgers'a özel değil.
Onun popülaritesi sporun küresel bir sahnede tanıtılmasına yardımcı oldu. Bu yıl kariyerindeki ilk sezon sonrası görünümü, Ekim ayı boyunca televizyon reytinglerini artırdı. Ve Dodgers'la sponsorluk anlaşması yapamayan şirketler, Ohtani şehre geldiğinde diğer kulüplerin basketbol sahalarında reklam alanı satın alma yoluna gitti.
Rosen, “Bu Shohei'nin gücü” dedi. “Beyzbol için neredeyse Shohei ekonomisine benziyor.”
Ancak hiç kimse Dodgers'dan daha fazla zenginleşmedi.
Şampiyonluk yarışına imza atan süperstar bir oyuncuya sahipler. Takımın gelirlerini artıran bir sponsorluk sevgilileri var. Ve on yıllık ortaklıklarının sadece bir yılında, tüm bunların etkisi giderek daha belirgin hale geliyor ve Dodgers'ın mali güçlerini asla hayal edemeyecekleri şekillerde esnetmelerine olanak tanıyor.
1 Nisan: Dodgers ve All Nippon Airways (Japonya'nın en büyük havayolu şirketi) çok yıllı ortaklığını duyurdu.
4 Nisan: Dodgers ve Toyo Lastikleri (Japonya'nın en büyük lastik şirketlerinden biri) çok yıllı ortaklık konusunda anlaştı.
8 Nisan: Dodgers ve Kowa (Japon ticaret ve üretim şirketi) çok yıllı ortaklığını duyurdu.
22 Nisan: Dodgers ve Daiso (Japon perakendeci) çok yıllı ortaklığa girdi.
Bu yıl Dodgers'ın kişisel bakım kozmetiklerinden (Kosé), fermente sütlü içeceklere (Yakult) ve elektrikli araçlara (Afeela) kadar her şeyi üreten Japonya merkezli şirketlerle anlaşmalar yapmasıyla bu durum devam etti.
Bu, Dodgers'ın bir yıl önce bugün Shohei Ohtani ile sözleşme imzaladıklarında beklediği türden bir barajdı; iki yönlü yıldız ve üç kez MVP olan bu oyuncunun, büyük ölçüde ertelenmiş bir 10 yıllık sözleşmeyi imzaladıktan sonra sahip olduğu küresel ilginin ve kazançlı pazarlama potansiyelinin farkına varılmıştı. 700 milyon dolarlık sözleşme
Ancak on iki ay sonra, Dodgers'ın üst düzey yöneticileri Ohtani'nin nüfuzunun kendi büyük hırslarını bile aştığını kabul ettiler.
Ohtani'nin sopası, Dodgers'ın Dünya Serisini kazanan kadrosunu sahaya dönüştürdüğü gibi, şöhreti de kulübün iş yeteneklerini yeniden tanımladı.
Takım başkanı Stan Kasten, “Elimizdeki fırsatlardan yararlanmak için elimizden gelenin en iyisini yapıyoruz ve bence buna iyi hazırlandık.” dedi. “Ama hazırlıklı olmadığımız şey şuydu: Nasıl etkisi önemli olacaktır. Gerçekten tüm planlarımızı aştı. Öyle oldu.”
Bunların hiçbiri büyük bir sürpriz değil.
Ohtani'nin Angels'taki görev süresinin sonuna doğru, Japon süperstarının kulübe yılda yaklaşık 10 ila 20 milyon dolar arası ekstra gelir sağlayacağına inanılıyordu. Dodger Stadyumu'nda reklam veren şirketlerin çoğu, daha önce Angel Stadyumu'nun her yerine tabelalar yapıştırmıştı.
Dodgers'la anlaşmasının ardından Ohtani ile ilgili bu tür gelirlerin artması bekleniyordu. Sonuçta onlar daha popüler Southland takımıydı. Dünya çapında tanınan bir markaları vardı. Ve Ohtani'nin sözleşmesinde önerdiği 680 milyon dolarlık şaşırtıcı ertelemeleri hesaba katmadan önce bile (ona her yıl yalnızca 2 milyon dolar maaş ödeyerek Dodgers'ın maaş bordrosu esnekliğini koruyan bir yapı), bazı sektör uzmanları onun en az üç katı değerinde olabileceğini tahmin ediyordu. yeni takımına çok şey kattı.
Görünüşe göre bu, değeri düşük tutuyor olabilir.
Dodgers, kurumsal sponsorluk parasının beklenmedik bir şekilde düşmesine ek olarak bilet satışlarında, ticari satışlarda ve hatta Dodger Stadyumu turlarında da artışlar gördü (Japon turizm yetkilileri ekibe ülkeden Los Angeles'ı ziyaret eden insanların %80'inden fazlasının bu stadyuma gittiğini söyledi). yolculukları sırasında basketbol sahasına).
Dodgers'ın yıldızı Shohei Ohtani, Dodger Stadyumu'ndaki Dünya Serisi kutlamaları sırasında konuşuyor.
(Wally Skalij / Haberler)
Ohtani, kulübün 1988'den bu yana ilk tam sezon Dünya Serisine katılmasına yardımcı olurken, pazarlama şefi Lon Rosen'in söylediği gibi yetkililer, “toplumda yeni bir heyecan” fark ettiler, “bu, daha fazla insanın Dodgers'ı düşündüğü ve daha fazla ürün satın aldığı ve daha fazla ürün satın aldığı anlamına geliyor” daha fazla bilet, daha fazla sosisli sandviç ve daha fazla her şey.”
Ekip, Ohtani ile ilgili spesifik gelir toplamlarını açıklamayı reddetse de, bazı raporlar artık oyuncunun seri üzerindeki yıllık etkisinin dokuz rakamlı aralıkta olduğunu tahmin ediyor. Maaş ertelemelerinin yarattığı yatırım fırsatlarını değerlendirin ve franchise için milyar dolarlık bir kâr makinesi olacağı yönündeki tahminler doğru gidiyor gibi görünüyor.
Rosen, “Kazanan bir kültür yaratılmasına yardımcı olduğu için işleri daha iyi hale getiriyor” dedi. “İster sponsorlukta, ister ürün, ister bilet satışında olsun. Adını siz koyun, o yapar.”
“Eğer sadece 2 milyon doları sayacaksanız [of his salary] Bu yıldan itibaren,” diye sordu Kasten, Ohtani'nin takımın kârlılığı üzerindeki etkisi sorulduğunda donuk bir tavırla: “Bu engeli aştığımızı söyleyeceğim.”
Sonuç olarak, eğer Dodgers daha önce beyzbolun en büyük mali devleri olmasaydı şimdi olabilirlerdi.
Ekip, Mark Walter'ın Guggenheim yatırımcı grubu tarafından 2012'de satın alınmasından bu yana sürekli olarak MLB'nin en yüksek maaş bordrolarından bazılarını taşırken, Ohtani'nin gelişi, Chavez Ravine'de daha önce görülmemiş yeni bir harcama çağını tetikledi.
Ohtani'den önce Dodgers, kulüp tarihindeki 100 milyon dolarlık altı sözleşmeyi kabul etmişti ve çoğu zaman en iyi serbest oyunculara dev anlaşmalar yapma konusunda temkinli görünüyordu.
Ohtani de dahil olmak üzere, franchise geçtiğimiz yıl bu türden beş anlaşma gerçekleştirdi; en son, iki kez Cy Young Ödülü sahibi Blake Snell'e geçen ay 182 milyon dolar kazandırdı.
Kasten, “Her zaman iyiydik ve her zaman agresiftik” dedi. “Ancak [having Ohtani] bizi oyuncular için bir iniş noktası olarak çekici kılıyor. Peki ütü sıcakken biraz çarpma oluyor mu? Biz de kesinlikle öyle hissettik. Her zamankinden daha büyük bir teklifimiz var.”
Kabul edelim ki, Dodgers'ın son zamanlardaki mega anlaşmalarından birçoğu, beyzbol endüstrisinin bazı köşelerinde, cebi zengin Dodgers'ın ligin geri kalanında daha da büyük bir ekonomik avantaj elde ettiğine dair şikayetlere yol açan önemli ertelemeler içeriyordu. Bununla birlikte, bu anlaşmaların her biri aynı zamanda Snell için 52 milyon dolar, Yoshinobu Yamamoto için 50 milyon dolar, Will Smith için 30 milyon dolar ve Tyler Glasnow için 10 milyon dolar dahil olmak üzere yüklü imza ikramiyeleriyle birlikte geliyor.
Bu, ilgili tüm taraflar için işe yarayan bir sözleşme yapısıdır: Oyuncular anlaşmalarının bugünkü değerini korurken, Dodgers lüks vergi maaş bordrolarına olan darbeyi azaltır.
Ancak bu, ekibin çok miktarda peşin ödeme yapmasını gerektiren bir stratejidir.
Dodgers'la olan sözleşmesini, takımın diğer yıldız oyuncuların peşinde tam olarak bunu yapmasını sağlama umuduyla açıkça yapılandıran Ohtani girin.
Beyzbol operasyonları başkanı Andrew Friedman geçen hafta yaptığı açıklamada, “Kazanmak için ne kadar agresif olacağımıza dair onunla görüştüğümüzde verdiğimiz sözü yerine getirme konusunda bir miktar sorumluluk ve zorunluluk hissediyoruz” dedi.
Ohtani olmasaydı Dodgers bu kadar büyük bir harcama yapabilir miydi – 2025 lüks vergi maaş bordrolarının halihazırda 300 milyon doların üzerinde olduğu tahmin ediliyor ve birkaç imzanın daha gelmesi bekleniyor -?
Friedman, “Neyse ki, bu alternatif gerçeklik hakkında düşünmek için fazla zaman harcamamıza gerek yok” dedi.
Ohtani'nin mali faydaları tamamen Dodgers'a özel değil.
Onun popülaritesi sporun küresel bir sahnede tanıtılmasına yardımcı oldu. Bu yıl kariyerindeki ilk sezon sonrası görünümü, Ekim ayı boyunca televizyon reytinglerini artırdı. Ve Dodgers'la sponsorluk anlaşması yapamayan şirketler, Ohtani şehre geldiğinde diğer kulüplerin basketbol sahalarında reklam alanı satın alma yoluna gitti.
Rosen, “Bu Shohei'nin gücü” dedi. “Beyzbol için neredeyse Shohei ekonomisine benziyor.”
Ancak hiç kimse Dodgers'dan daha fazla zenginleşmedi.
Şampiyonluk yarışına imza atan süperstar bir oyuncuya sahipler. Takımın gelirlerini artıran bir sponsorluk sevgilileri var. Ve on yıllık ortaklıklarının sadece bir yılında, tüm bunların etkisi giderek daha belirgin hale geliyor ve Dodgers'ın mali güçlerini asla hayal edemeyecekleri şekillerde esnetmelerine olanak tanıyor.