Uygun fiyatlı konut talebi Dodger Stadyumu gondolunu raydan çıkarabilir

Uzaylı

New member
2018'de Dodgers'ın eski sahibi Frank McCourt, Union İstasyonu'ndan Dodger Stadyumu'na gondol konseptini ilk kez sunduğunda, dönemin belediye başkanı Eric Garcetti “bunun gerçekleşeceğinden kesinlikle emin” olduğunu söyledi. Karen Bass, 14 ay önce belediye başkanı olarak Garcetti'nin yerini almıştı ve gondol projesi hakkında hiçbir şey söylememişti.

Cumartesiye kadar yani.

Belediye başkanı ve Metro yönetim kurulundaki dört müttefik, projeye devam etmek için empoze etmek istedikleri 31 koşulun yer aldığı bir liste yayınladı; bunlar arasında yolcular için gondollarla rekabet edebilecek bölgesel bir otobüs programı planı ve gondolun gelecekteki gelişimine yönelik bir kısıtlama da yer alıyor. Dodger Stadyumu otoparkları, Dodgers'ı onay sürecine sürükleyebilir.

Bass ve aralarında ilçe amiri Hilda Solis'in de bulunduğu müttefikleri Metro yönetim kurulunda beş oy alıyor. Perşembe günü yapılacak yönetim kurulu toplantısında tartışılması beklenen şartları uygulamak için diğer sekiz oyundan ikisine ihtiyaçları olacak.

Sıfır Emisyon Transiti (ZET) sözcüsü Nathan Click, gondol proje yetkililerinin koşullar listesini “incelediğini” söyledi. ZET, projeyi denetlemek için kurulmuş kar amacı gütmeyen bir kuruluştur.

Liste, proje karşıtları tarafından dile getirilen bazı önemli sorunları ele alıyor: vergi mükelleflerinin özel olarak finanse edilen bir proje olarak önerilen projeden sorumlu olmayacağına dair garantilerin bulunmaması; Dodger Stadyumu'na erişimi iyileştirmek için alternatiflerin yeterince dikkate alınmadığı iddiası; ve Dodger Stadyumu otoparklarına yapılacak bir gondolun kaçınılmaz olarak McCourt'un ortak sahibi olduğu bu alanların geliştirilmesine yol açacağından endişe ediyor.

Proje savunucuları, gondolun maliyetinin bonolar, sponsorluklar ve isim haklarıyla karşılanabileceğini, maliyetin inşaat için 500 milyon dolara, işletme için ise yılda 10 milyon dolara kadar çıkabileceğini söylüyor. Bass ve müttefikleri, gerekirse “projeyi sökmek veya işletmek için yeterli fonun mevcut olduğundan” emin olmak için ZET'in bir para havuzu ayırmasını istiyor.

Bass ayrıca, gondolun o sırada çalışır durumda olmaması durumunda Metro'nun 2028 Olimpiyat Oyunları sırasında Dodger Stadyumu'na gitmesi için ihtiyaç duyabileceği otobüslerin masraflarını da ZET'ten talep ediyor. Gondolun Oyunlar zamanında açılması planlanıyor.



Taraftarları Union İstasyonu'ndan Dodger Stadyumu'na taşımak için bir gondol yaptırmaya çalışan eski Dodgers sahibi Frank McCourt.

(Claude Paris / Associated Press)



Koşullar aynı zamanda “Park & Ride Hollywood Bowl servis programı tarafından sağlanan modelle tutarlı, bölge çapında birden fazla park et ve devam et konumunun eklenmesini” de içeriyor.

Gondolu yakalamak için Union İstasyonu'nda durmadan binicileri doğrudan Dodger Stadyumu'na götüren bir program, gondolun rakibi olabilir. Sürücüleri Union İstasyonu'na götüren, oraya arabayla gitme ve gondola yetişmeden önce park yeri bulma ihtiyacını hafifleten bir program bir alternatif olabilir.

Taraftarlar gondolun kesinlikle bir toplu taşıma projesi olduğunu öne sürse ve Dodger Stadyumu otoparklarının gelecekteki herhangi bir gelişiminin şehir onayı gerektireceğini söylese de Bass, herhangi bir geliştirmenin en az %25'inin uygun fiyatlı konutlara ayrılacağına dair bağlayıcı bir taahhüt istiyor.

McCourt böyle bir taahhüdü tek başına kabul edemezdi. O ve Dodgers otoparkların mülkiyetini paylaşıyor. Takım başkanı Stan Kasten, bu teklif edilen taahhüdün Dodgers'la görüşüp görüşmediğini soran bir mesaja yanıt vermedi.

Konut sıkıntısı çeken bir eyalette, Kaliforniya'nın diğer büyük lig takımları kendi sahalarını çevreleyen projelere evleri de dahil ettiler. Anaheim ve Oakland'daki teklifler çökse de, San Diego ve San Francisco'daki basketbol sahaları artık bitişik konutları da içeriyor.

San Francisco'da Giants, Mission Rock mahallelerinin yaklaşık 1.200 konut içermesi ve bunların %40'ının uygun fiyatlı konutlara ayrılması konusunda anlaştılar.