Yarım milyar: Bu, Dodger Stadyumu’na gondolun son fiyatı

Uzaylı

New member
Dodger Stadyumu gondolunun ilk önerildiği 2018 yılında maliyetin 125 milyon dolar olduğu tahmin ediliyordu. Pazartesi günü yayınlanan bir çevresel etki raporunda maliyetin 500 milyon dolara kadar çıkacağı tahmin ediliyor.

Rapor Gelecek yılın başlarında Metro’dan başlayıp Los Angeles Belediye Binası, Kaliforniya Ulaştırma Bakanlığı ve Kaliforniya Eyalet Parklarına kadar devam edecek şekilde projeyle ilgili bir dizi oylama ve düzenleme engeline zemin hazırlıyor. Onaylandığı takdirde gondol, Union İstasyonu’nu Dodger Stadyumu’na yedi dakikalık bir yolculukla bağlayacak ve büyük açılış 2028’de, yani Olimpiyatlar için tam zamanında yapılması hedefleniyor.

Projeyle ilgili hükümet oturumları, vergi mükelleflerinin finansmanının kullanılmayacağına dair garantilerin bulunup bulunmayacağı ve topluluk liderlerinin ve seçilmiş yetkililerin, hayır taahhüdünde bulunan bir projeyi onaylama konusunda rahat olup olmayacakları da dahil olmak üzere, 3.700 sayfalık raporun ele almadığı konular tarafından belirlenebilir. Şu anda Dodger Stadyumu otoparklarında bir gelişme var ama gelecekte de bunu dışlamıyor.

Proje sponsoru Zero Emissions Transit’in sözcüsü Nathan Click, finansmanla ilgili daha fazla ayrıntının önümüzdeki aylarda ortaya çıkacağını söyledi: “ZET’in planlaması ilerledikçe ve eyalet ve şehir süreçleri ilerledikçe daha fazlasını paylaşmayı sabırsızlıkla bekliyoruz.”

Rapora göre gondolun inşası 385 ila 500 milyon dolar arasında, işletme ve bakımı ise yılda 8 ila 10 milyon dolar arasında bir maliyete mal olacak. Bu maliyetlerin özel tahvil finansmanı, sponsorluklar, isim hakları ve ücretler ile karşılanabileceği söylendi; ancak ZET, hayranların Dodger oyunlarına ücretsiz gidebileceğine söz veriyor.

ZET’in sponsorlukların ve isim haklarının ne kadar para getirebileceğine inandığını belirtmek için tıklama reddedildi. Ayrıca, giderlerin geliri aşması durumunda destekçilerin vergi mükelleflerinin fonlarının kullanılmayacağı konusunda bağlayıcı bir garanti üzerinde anlaşıp anlaşmayacaklarını da söylemedi.

Raporda, toplumun otoparkta (evler, oteller, restoranlar, mağazalar ve benzerleri) büyük bir gelişmenin kaçınılmaz olduğu algısına ilişkin endişeleri kabul edildi, ancak gondol teklifinin kesinlikle bir toplu taşıma projesi olduğu ve kanıt bulunmadığı takdirde bu şekilde değerlendirilmesi gerektiği belirtildi. “Gelecekte daha büyük, daha görkemli bir projeye devam etme niyeti var.”

Raporda, bu tür herhangi bir projenin şehir planlaması ve imar kısıtlamalarına tabi olacağı belirtildi. Stadyum arsalarının yarı mülkiyetini elinde bulunduran ve geçmişte stadyumun geliştirilmesine destek veren eski Dodgers sahibi Frank McCourt, ilk olarak gondolu önerdi.

Raporda, Metro’nun “daha geniş bir planı analiz etmesi veya yorum yapanların gelecekteki olası bir eylemle ilgili spekülasyonlarına dayanarak başvuru sahibine başka bir gerekçe atfetmesi gerekmediği” belirtildi. Gelecekteki çevresel etkilerin değerlendirilmesi, bu etkilere neden olabilecek kararları beklemelidir.”